Wegański biznes

Tłumacznie artykułu Mumbai office lunches come to Canada

Po 20 latach stresującej pracy w korporacji w Toronto, Seema Pabari znalazła swoją nową profesję, kiedy pewnego ranka pakowała w tradycyjne indyjskie menażki „tiffin” szkolny lunch dla syna. Uświadomiła sobie, że indyjskie dziedzictwo może dać jej pomysł na biznes, którego szukała.

W czerwcu pani Pabari założyła Tiffinday, serwis dostarczający lunche, i teraz rozpoczyna swój dzień o świcie i z dwoma innymi kucharzami przygotowuje wegańskie indyjskie lunche zwane „tiffin-box”.

,,Moim typowym klientem, co naprawdę mnie zaskoczyło, jest młody, biały pracownik firmy informatycznej, prawniczej lub finansowej.” – mówi pani Pabari – ,,Oni po prostu chcą jeść dobre i zdrowe potrawy, które są im dostarczane.”

(…) Inspiracją dla Tiffinday był Bombaj, w którym tradycja tiffin jest bardzo popularna wśród pracowników biur. Serwis ten jest znany z niskich cen, pojemników wielorazowego użytku, które są zabierane z powrotem po skończonym lunchu oraz dabbawallah, którzy dostarczają posiłki i zabierają z powrotem pojemniki.

„Jestem wegetarianką i zawsze miałam problemy ze znalezieniem restauracji, tak więc przyzwyczaiłam się zabierać ze sobą lunche w tiffin, wyrosłam z nimi.” – mówi pani Pabari.

Zwolniła się z pracy w 2008. „Moja praca nie była odpowiednia dla samotnej matki. Chciałam zacząć jakiś biznes i wiedziałam, że będę lubić to zajęcie. Zrozumiałam, że to właśnie było to.”

,,Zawsze lubiłam karmić ludzi, ale także chciałam, żeby moja firma była ekoprzyjazna. Kiedy mówię, że to jest wegańskie, niektórzy ludzie się zniechęcają, ale kiedy powiem, że indyjskie, to do nich przemawia. Nikt się nad tym nie zastanawia, koncentrują się nad smakiem.”

Aby utrzymać się na rynku, firma musi sprzedać co najmniej 100 posiłków dziennie i pani Pabari twierdzi, że mieści się w tej liczbie. Jej klienci przeważnie pracują w centrum finansowym Toronto.

,,Chciałabym mieć 1000 klientów, ale zaczęliśmy z minimalną reklamą. Rozwijamy się, bo ludzie sobie nas polecają, i wszystko naprawdę idzie świetnie.”(…)

http://www.theglobeandmail.com/report-on-business/your-business/start/business-planning/mumbai-office-lunches-come-to-canada/article1857595/

http://www.tiffinday.com/index.php

Skomentuj

