Tłuścioszek na wegańskiej diecie traci 50kg i wraca do zdrowia

Tłumacznie artykułu pt. Fat to Fit: Woman Goes Vegan, Loses 100 Pounds, Rids Herself of Illnesses

W wieku 49 lat, podupadająca na zdrowiu Janice Church miała świadomość, że może nie doczekać 50-tki.

Od lat zmagała się z wrzodziejącym zapaleniem jelita grubego, wysokim cholesterolem, brakiem czucia spowodowanego wylewem i głęboką depresją. Mieszkała wtedy w Maryland.

,,Kiedy miałam 49 lat, byłam bliska śmierci.” – mówi 62-letnia Janet – ,,Cierpiałam na kilka poważnych chorób i brałam silne lekarstwa. Miałam świadomość, że nie pozostało mi dużo czasu.”

To było w 1997 r. Pomoc znalazła w Weimarskim Centrum Zdrowia i Edukacji w Kalifornii. W ośrodku tym, oferującym programy odchudzania, nauczyła się, jak się odżywiać, co jeść oraz jak utrzymywać sprawność fizyczną. Mieszkała w Centrum przez 18 dni, a po powrocie do domu już wiedziała, jak o siebie zadbać.

,,Kiedy tam przyjechałam, nie byłam w stanie przejść jednej przecznicy.” – wspomina -„Kiedy wyjeżdżałam, chodziłam 5 km dziennie. Zrzuciłam 6 kg w ciągu 18 dni.”

Obecnie Janice mieszka w Louisville (TN). Schudła 50 kg. Wiedzą, jaką uzyskała w ośrodku w Kalifornii, dzieli się z innymi, którzy uprzytomnili sobie, że ich obecny styl życia skończy się nieuchronną katastrofą.

Najpierw musiała wyeliminować z diety mięso i nabiał, co wcale nie było proste dla kogoś, kto dorastał na farmie mięsnej i mlecznej. Ale dzisiaj Janice już nie choruje na wrzodziejące zapalenie jelita grubego, które zagrażało jej życiu. Mówi, że wegańska dieta uzdrowiła jej ciało, i stosuje ją do dnia dzisiejszego.

W swoim domu organizuje kursy gotowania dla ludzi zainteresowanych jej alternatywnym stylem życia. Należy do grup „meet-up” (w USA poprzez internet organizowane są spotkania ludzi mających podobne zainteresowania. Co jakiś czas jedna z osób danej grupy wybiera restaurację lub inne publiczne miejsce i wszyscy, którzy zapisali się do tej grupy, otrzymują zaproszenie z adresem i terminem spotkania).

Niedawno Janice stała się trochę bardziej znana. Uznano ją za jedną ze zwycięzców internetowego konkursu AARP „Z tłustych na wysportowanych”, w którym wzięło udział 18000 osób. Jako członek AARP podzieliła się swoimi doświadczeniami z ludźmi, którzy potrzebowali dodatkowej motywacji.

,,Na stronę tę trafiają ludzie, którzy chcą się dowiedzieć, jak wykonywać ćwiczenia na wózku inwalidzkim czy też jak przestrzegać reżimu bez pomocy z zewnątrz.” – mówi Janet, która uważa za swój obowiązek podzielenie się z innymi terapią, która ocaliła jej życie.

W kwietniu 1997 r. Janet Church, która ma 170 cm wzrostu, ważyła 125 kg. Jej waga spadła do 68 kg. Ostatnio jednak, po operacji biodra, nie może już tak aktywnie ćwiczyć, jak poprzednio, i waży 77 kg. „Ale pracuję na tym, żeby wrócić do poprzedniej wagi” – mówi.

Jej niebezpiecznie wysoki poziom cholesterolu sięgał kiedyś 312. Obniżył się znacznie dzięki diecie i ćwiczeniom fizycznym. „Uczciwie mówiąc, nie miałam nadziei, że ktoś mógłby mi pomóc.” – Janet wspomina swój najgorszy okres. Potrzebowała wtedy pomocy, by wstać z krzesła.

W pierwszym roku straciła 30 kg. Potem 10, 5 i znowu 5 w ciągu 3 lat. Udało jej się to dzięki regularnym wyprawom wspinaczkowym i ćwiczeniem na siłowni.

http://www.vegsource.com/news/2010/12/fit-to-fat-woman-goes-vegan-loses-100-pounds-rids-herself-of-illnesses.html

http://www.aarp.org/health/fitness/fat2fit/

http://www.meetup.com/Promoting-Active-Lifestyles/members/10859908/

Skomentuj

