Owocowa surowa dieta wegańska rowerzysty Harley’a Johnstone’a

Tłumacznie artykułu ze strony vegansarecoll.com

Moja podróż do zdrowia zaczęła się w 2000 roku, kiedy zupełnie mnie zmogły chroniczne zmęczenie i astma. Poziom mojej energii sfiksował. Przez miesiąc biegałem/jeździłem na rowerze do pracy, a przez następny miesiąc łapałem do pracy autobus. To było tylko 8 km. Kiedyś jeździłem autobusem do i ze szkoły odległej o 1.5 km, bo często byłem zbyt zmęczony, żeby jechać na moim rowerze. Tak więc wraz z wiecznymi wahaniami poziomu mojej energii, wzrastała moja frustracja. Zacząłem czytać książki o zdrowiu i rozmawiać z wieloma ludźmi.

W końcu spotkałem człowieka, który doradził mi, żebym spróbował diety wegetariańskiej. Tak więc wyeliminowałem wszystkie martwe zwierzęta, i dosłownie w ciągu jednej nocy poczułem się lepiej. Tydzień później wyeliminowałem nabiał i od tego czasu jestem weganinem. To było w kwietniu 2001 r. I mogę uczciwie powiedzieć, że chroniczne zmęczenie i astma na dobre odeszły. Po paru miesiącach ukończyłem maraton w czasie 3 h: 13 min i wszedłem do dywizji 1 w jeździe na rowerze górskim.

1. Jaki styl życia według ciebie jest optymalny dla zdrowia i szczęścia? Czy to coś więcej niż sama dieta?

Dla mnie i dla wielu innych jest to oparta na owocach surowa wegańska dieta, bogata w kalorie i słodkie owoce, z dodatkiem miękkich zielonych liści, minimalnej ilości tłuszczu z awokado, orzechów i nasion. Jeśli chodzi o mnie, ja nie mam takich wyników na żadnej innej diecie. 95% moich kalorii pochodzi ze słodkich owoców, a reszta z zielonych liści, orzechów, nasion i niesłodkich owoców, takich jak ogórek, pomidor, awokado.

2. Jako sportowiec, osiągnąłeś niezwykłe rzeczy! Proszę, opowiedz nam o swoich osiągnięciach, o tym, jak długie wyścigi ukończyłeś, i o typie diety, na jakiej byłeś poprzednio i podczas wyścigów.

Dzięki. Tak, to jest niesamowite, bo od dziecka byłem chronicznie zmęczony i miałem problemy z płucami. Jako weganin wygrałem 24 godzinny wyścig na rowerach górskich, biegam w maratonach/ultramaratonach i obecnie biorę udział w wyścigach w klasie A w kategorii rowerów górskich. Jako weganin przejechałem na rowerze ponad 170 000 km i moja sprawność fizyczna jest coraz lepsza z każdym rokiem. Kiedyś zapychałem się skrobią i to było dobre, ale odkryłem, że słodkie owoce są najlepszym źródłem wysokiej energii dla ludzi. Właśnie w ostatni weekend przebiegłem 10 km najszybciej w moim życiu. Przejechałem rowerem ponad 30 000 km w ciągu roku, 515 km solo w ciągu dnia i ponad 1530 km w ciągu tygodnia i byłem tylko weganinem.

3. Jaki jest twój typowy dzienny jadłospis (co jesz i ile kalorii) i jaka jest twoja typowa dzienna seria ćwiczeń?

Lubię przestrzegać wysokokalorycznej, wysokowęglowodanowej, niskotłuszczowej diety wegańskiej. Przeciętnie spożywam 3500 kalorii dziennie, a czasami do 10 000 kalorii w ciągu dnia. 95% kalorii pochodzi ze słodkich owoców. Banany i daktyle to główne owoce w ciągu całego roku, a także setki innych owoców. Dzień zaczynam wypiciem 1 litra wody przed śniadaniem, zwykle wcześnie rano. Śniadanie zazwyczaj składa się z 2000 kalorii czyli 20 dużych DOJRZAŁYCH bananów. Na lunch jem znowu banany albo 1000 kalorii pochodzących z daktyli zmiksowanych z wodą. Potem na obiad znowu słodkie owoce, po czym jakaś sałata zmiksowana z pomidorem i selerem. Jem, zanim zgłodnieję, i piję, zanim jestem spragniony. Jem masowe ilości owoców od 2002 r. i wyniki badań krwi i witalność mówią same za siebie.

4. Czy surowa wegańska dieta dostarcza nam wystarczająco wartości odżywczych i energii na nasze codzienne zapotrzebowania?

Wielu ludzi na surowej wegańskiej diecie otrzymuje swoje kalorie z tłuszczu. W rezultacie zaczynają czuć nienawiść do życia i poddają w wątpliwość całe surowe jedzenie i wegański styl życia. To trochę tak, jak jechanie samochodem po niewłaściwej stronie ulicy i zastanawianie się, dlaczego mamy problemy. Widziałem ludzi, którzy umierali, wariowali, stracili dobry wygląd i sprawność, starając się utrzymywać surową wegańską dietę, ubogą w owoce i bogatą w tłuszcz. Wysokotłuszczowa dieta dla ludzi dorosłych zawsze w końcu kończy się niedobrze. Jeździłem dużo po świecie i obecnie prowadzimy bardzo popularną stronę, i widzimy, co sprawdza się w perspektywie czasu, a co nie. Surowa wegańska dieta bogata w kalorie, oparta na owocach i niskiej zawartości tłuszczu, dostarcza ciału wystarczająco energii na długie dystanse. Dodaj do tego dużo słońca, wody, snu, odpoczynku, zabawy i celu w życiu, a niezwykła transformacja zachodzi w 100% przypadków ze 100% lepszym wynikiem.

5. Czy uważasz, że surowa wegańska dieta może być kluczem do zachowania młodości? Czy pozytywna postawa także odgrywa rolę? Jeśli tak, jak bardzo jest to ważne?

Tak i nie. Spotkałem wielu rawfoodystów, którzy ograniczają liczbę kalorii, co w mojej skromnej opinii jest inną formą anoreksji. Stają się wychudzeni, zmęczeni, podatni na depresję i szybko się starzeją, z powodu podwyższonego poziomu kortyzolu, ponieważ organizm próbuje ustabilizować ciągłe problemy z cukrem we krwi, jakie tworzy dieta wysoka w tłuszcze i niska w węglowodany.

Jednak kiedy jemy rzeczy słodkie i soczyste, bogate w kalorie, mamy dużo snu, wody, uprawiamy sport etc., to wtedy dosłownie stajemy się słodcy i soczyści. Nastawienie jest ważne i o wiele łatwiej jest być szczęśliwym w danej chwili, jeśli mamy zapewniony poziom hydratacji, glukozy i snu. Ludzie, których znam, a którzy jedzą mało, mają lęki, a to z powodu niedoboru dziennej dawki glukozy z powodu spożywania diety niskokalorycznej i niskowęglowodanowej. (…)

Jeśli chodzi o witaminę B12, to zauważyłem, że wiele osób lepiej się czuje (…) po kilku dawkach witaminy b12. Dlaczego? Cóż, widzę, że przeważnie ludzie przechodzą na surową dietę wegańską opartą na owocach z powodu problemów z trawieniem (…) i te właśnie stany chorobowe mogą wpłynąć na poziom B12 w organizmie. Regularnie trenuję z rowerzystami światowej klasy przygotowującymi się na Olimpiadę i Tour de France, i oni zażywają witaminę B 12. (…)

Biorąc pod uwagę, że żyjemy w świecie zanieczyszczonym, w większym stresie, uważam, że dodatkowe przyjmowanie B12 to świetny pomysł, ponieważ nie ma ona żadnego negatywnego wpływu na zdrowie. Istnieje mit, że B12 jest tylko dla wegan, ale zapytaj jakiegokolwiek lekarza czy pielęgniarkę i oni ci powiedzą, że przepisują B12 pacjentom na różnych dietach i w różnym wieku. (…)

6. Czy zamierzasz niedługo wydać własną książkę?

Dr Doug Graham napisał najlepszą książkę o zdrowiu, moim skromnym zdaniem, a przeczytałem dosłownie setki książek w ciągu ostatnich 8 lat. Jego książka pt. „80/10/10” jest arcydziełem i sprawiła, że dla wielu ludzi surowa dieta jest niesamowita. Obecnie piszę książkę, która według mnie dopełnia „80/10/10” w aspekcie kwestii społecznych, emocjonalnych i fizycznych, które wiele osób doświadczy, kiedy przejdą na bardziej zdrowy styl jedzenia/życia. Z pewnością nie jest to książka politycznie poprawna. Odmawiam, aby milczeć na temat niebezpieczeństw, które czekają ludzi przestrzegających niskowęglowodanowej surowej wegańskiej diety. Doradzam 100% surową dietę tylko wtedy, jeśli dana osoba jest gotowa na jedzenie stosów słodkich owoców. Niska w tłuszcz, bogata w węglowodany surowa dieta wegańska jest zyliony razy zdrowsza niż dieta niska w węglowodany, a wysoka w tłuszcz.

W skrócie, zdrowa dieta to taka, która zapewnia ci 80% kalorii z węglowodanów i mniej niż 10% kalorii z białka i mniej niż 10% z tłuszczu. To jest długoterminowy cel. Wiele badań, w tym Raport Chiński, potwierdziło ten stosunek procentowy. Czy to surowa czy gotowana, dieta musi być wysoka w węglowodany i niska w tłuszcz, jeśli chcemy mieć dobry poziom cukru, zdrowy umysł, dużą witalność, dobre trawienie i dużo siły, aby radzić sobie z tym, co przynosi nam życie.

Czy chcesz dodać coś jeszcze?

Powinniśmy być wdzięczni, że żyjemy w tej epoce. Każdy z nas może obudzić się i wybrać, jak chce przeżyć dany dzień. (…)

Objeździłem świat na moim rowerze i jako weganin nauczyłem się, że musimy podejmować masowe działania, dzisiaj, teraz, a to zaczyna się od przejścia na weganizm w ciągu jednej nocy. Nauka, sprawność fizyczna, zdrowie, środowisko, etyka, ekonomia i wewnętrzna intuicja wskazują na to, że dieta wegańska najlepiej służy ludzkiemu zdrowiu i że owoce i warzywa są najbardziej odżywcze dla ludzi. Tak więc moją radą dla każdego, kto czyta te słowa, jest wspieraj pokój, BĄDŹ WEGANINEM!

Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.30bananasaday.com

http://vegansarecool.com/

Skomentuj

