Jak nawróciłam moich rodziców na wege


Tłumaczenie z bloga Peta2

Podczas gdy większość pracowników Peta2 to weganie – weteranie, ja muszę się przyznać, że jestem w tym raczej nowa. Wystarczyło mi, tak jak większości ludzi, zobaczyć Meet Your Meat, żeby dokonać zmiany. Kiedy zobaczyłam na własne oczy znęcanie się i tortury, jakie znoszą zwierzęta na farmach przemysłowych, nie mogłam już nigdy dotknąć mięsa!

Pochodzę jednak z rodziny, która kocha jeść – i nie mam na myśli, że my po prostu lubimy zjeść. W mojej rodzinie jedzenie jest wydarzeniem. Zawsze. Tak więc, co moja nowa dieta oznaczała dla obiadów rodzinnych? Czy miałam odtąd jadać sama w kącie? Moja mama zawsze mówi: „jedzenie smakuje dobrze, kiedy spożywamy je w towarzystwie.” Jeśli to była prawda, to byłam skazana na przyszłe obiady rodzinne! Nadal kochałam jedzenie tak samo jak oni – w rzeczywistości kochałam je bardziej (nowa czy nie, ale moją obsesją jest weganizowanie przepisów). I nazwijcie mnie szaloną, ale jedzenie smakuje lepiej, kiedy wiecie, że nie zostało brutalnie zamordowane dla was do zjedzenia.

Ale jak mogłam pokazać moim rodzicom, że ja dalej uwielbiam jedzenie tak samo jak oni?

Tak to rozegrałam:

  1. Przypomniałam im, jak bardzo oni także kochają zwierzęta. Czy to są nasi rodzice czy przyjaciele, to większość jedzących mięso ludzi kochała kiedyś jakieś zwierzę – oni po prostu nie kojarzą tych zwierząt ze zwierzętami, które jedzą. Tak więc, kiedy tylko pojawiał się ten temat, pokazywałam im ten związek. Przypominałam im, że krowy, świnie i kury są tak samo inteligentne i czują strach i ból jak nasz nieżyjący pies (King Kong) i kotka (Missie), tylko że zwierzęta hodowane na mięso muszą całe życie spędzić w stanie tortur. (Wskazówka: możecie również wspomnieć, że mówimy o miliardach zwierząt rocznie).

  2. Wyjaśniłam im, dlaczego każdy powinien przejść na weganizm.

    To jest proste. Bycie weganinem jest lepsze dla zwierząt, dla naszego zdrowia, dla naszej planety, i dla zwalczania głodu na świecie – i kiedy to im mówicie, nie mogą temu zaprzeczyć.

  3. Przyrządziłam ich ulubione dania w wersji wegańskiej, nie mówiąc im, że są wegańskie. Podstępne? Tak, ale wiedziałam, że jeśli jedzenie będzie smaczne, to samo się zareklamuje. Och, uwielbiali je i byli zszokowani, kiedy spadła na nich bomba: „To jest wegańskie!” Smakowały im bardziej wegańskie parówki i wegański kurczak niż prawdziwe. Holla!

  4. Zabrałam ich na wegańską wycieczkę po sklepie spożywczym.

    Teraz, kiedy po mojej stronie stały ich kubki smakowe, musiałam im pokazać, jak łatwo będzie im przygotowywać wegańskie dania. Poszłam z moją mamą na zakupy i pokazałam jej dużo rodzajów „sztucznych” mięs, w tym też te, które ją tak urzekły. To, że wegańskie opcje są tak łatwo dostępne, podekscytowało ją.

Niedługo potem z dumą oświadczyli, że postanowili zrezygnować z mięsa na dobre. Trudno uwierzyć, ale oni nawet mi pokazują, jak zastąpić mięso w potrawach. To szaleństwo, prawda? Szalenie fajnie!

Tak więc jeśli próbowaliście namówić swoich rodziców na program wege, kontynuujcie tę dobrą walkę, bo to jest definitywnie możliwe!

Helena Soh

http://blog.peta2.com/2010/09/how-i-got-my-parents-to-go-veg.html

Skomentuj

