Biznes na lodach (bez mleka)


18 letnia Ellen Swallow ma ambitny cel stworzenia wegańskiej opcji każdej potrawy.

Zamierza ukończyć wydział inżynierii chemicznej na uniwersytecie Cincinnati.

Ellen Swallow ze swoją starszą siostrą Meg założyły w lecie firmę produkującą wegańskie lody, które nazywają się Phro*Zen. Współpracują z ekologicznym sklepem Park + Vine w dzielnicy Cincinnati Over-the-Rhine. Sprzedają 10 smaków w cenie $5.99 za kubek. Przyjmują też specjalne zamówienia.

„Weganie mają ograniczony wybór żywności, a podczas posiłków ludzie zwykle lepiej się poznają, powinni więc mieć okazję wspólnie się nimi cieszyć” – mówi starsza, 22-letnia siostra.

Pomysł ten wydaje się dość prosty. Ale należy samemu zobaczyć tę prawdziwą pasję, motywację i pracę zespołową sióstr Swallow. Podczas ostatniego wywiadu w ich domu w stanie Wyoming, dziewczyny na zmianę kręciły ręcznie czterolitrowy pojemnik zawierający najnowszy, kokosowy smak.

Po zakończeniu Meg skosztowała i skomentowała: „Miękkie jakby roztopione.” Ellen dodała: „Lubię smak, ale nie podoba mi się ta konsystencja. Wyczuwa się grudki.” Meg odpowiedziała z uśmiechem „Popracujemy nad tym.”

„Gotowanie to zawsze była nasza wspólna miłość.” – zwierza się Meg, która niedawno ukończyła dziennikarstwo na Uniwersytecie Ohio. „Zawsze trzymałyśmy się razem i zawsze chciałyśmy razem pracować.”

Meg wyciągnęła starą maszynkę do robienia lodów należącą do rodziców, kiedy wróciła z pracy po ciężkim dniu, w lipcu. Tak bardzo spodobał jej się proces robienia kremowego deseru, że wpadła na pomysł, żeby otworzyć własny biznes. Wciągnęła w to Ellen jako „twórczego geniusza”.

Od tego czasu Ellen wymyśliła takie smaki jak czekoladowo malinowo truflowy i jaśminowo agawowy (alternatywa do miodu). Wkrótce zamierza wypróbować awokado, bazylię, kolendrę i gruszkę, i uważa, że ten smak będzie głęboki, niezwykły dla lodów.

Ellen wybrała kierunek studiów 3 lata temu, kiedy spróbowała być na diecie wegańskiej i zauważyła, jak jest to trudne i drogie. „Chcę znaleźć więcej alternatyw. Powinny być one prostsze i tańsze.”

Siostry spędziły 2 ostatnie miesiące eksperymentując z różnymi substancjami roślinnymi (guar, arrowroot, xanthan gum), aby zapewnić swoim produktom taką samą lodową konsystencję, bez używania składników zwierzęcych, czy zbyt dużo tłuszczu i cukru.

Kiedy zamówienia zaczną rosnąć, zamierzają wynająć własną kuchnię i kupić automatyczną maszynę do robienia lodów, aby przyspieszyć produkcję.

„Czasami nadal czuję się jak dorosła osoba ze stoiskiem z lemoniadą” mówi Meg ze śmiechem. Ale stara się robić rzeczy we właściwy sposób, aby firma była rzetelna, oraz chce służyć klientom.

Marka ta ma reprezentować misję dobrej woli. Meg wybrała nazwę Phro*ZEN, co jest grą pojęć nauki biznesowej i docenianych przez obie siostry nauk buddyjskich. Znakiem firmowym, wg projektu Ellen, są złożone w medytacyjnym geście ręce trzymające łyżkę. Sloganem jest „smak Nirwany”. Na wewnętrznej stronie każdego wieczka, dziewczęta zamieszczają buddyjskie powiedzenie.

„Staramy się, by były one w każdym sensie jak najbardziej radosne” – mówi Meg.

Dodaj komentarz