Chlebek pita wypełniony warzywami

Składniki:

  • Chlebek Pita (najlepiej ten grubszy, cienki łatwo się dziurawi)

Propozycja warzyw:

  • papryka

  • pomidorki koktajlowe

  • rzodkiewka

  • szczypiorek

  • ogórek małosolny

  • awokado

  • oliwki

  • sałata rzymska

  • tofu pokrojone w kostkę ,lekko podsmażone i skropione sosem sojowym

Sos

  • jogurt sojowy

  • szczypiorek

  • czosnek

  • sol,pieprz

  • sok z cytryny lub mała ilość musztardy czy chrzanu.

Sposób wykonania

Nastawić piekarnik na ca 150 stopni C. Warzywa pokroić w kostkę. Każde warzywo wyłożyć do osobnej miseczki, ale można je lekko wymieszać i podać w jednej miseczce.

Wszystkie składniki sosu wymieszać. Następnie nakryć do stołu i gdy wszystko jest przygotowane, podgrzewać chlebek pita po 1 sztuce, wkładając go do piekarnika na parę minut, skontrolować po 1 do 2 minut, czy nie jest zbyt gorący.

Chlebek bardzo szybko stygnie, i jeśli jest cienki, to szybko zaczyna się łamać. Dlatego jest to ważne, by wypełnić chlebek przygotowanymi uprzednio warzywami, tofu i sosem w miarę szybko.

Chlebek pita rozciąć blisko środka. Mniejszy kawałek chlebka odkładamy, a większy otwieramy ostrożnie nożem, robiąc jakby kieszeń, i wypełniamy go warzywami i sosem.

Przypomnę, że nie należy podgrzewać pity na zapas. Chlebek musi być ciepły, żeby można było do niego włożyć farsz.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: