Odstaw kawę i idź w zielone

Tłumaczenie wpisu z bloga Phoebe Chongchua

No dobrze, o trzeciej czy czwartej popołudniu zaczynasz czuć się nieprzytomna? Masz to szkliste-spojrzenie-dziabnij-mnie-widelcem-ja-jestem-wykończona?

Aha! Ja też to znam… zwłaszcza, jeśli pracowałam do późna w nocy.

Ale ja nie lecę po kawę. Rozumiesz, lubię kawę, ale to jest tylko wielkie oszustwo i brak korzyści. Poważnie, napijesz się tej kofeiny i podnosi ci się poziom kortyzolu, co daje ci skok energii. Ale potem przychodzi załamanie i musisz napić się następną filiżankę, i potem następną, i musi być coraz silniejsza – tak samo jak z narkotykiem.

Natomiast ten zielony napój nie powoduje nałogu. Daje ci naturalną energię. Ja czuję się po nim lekko, mam pełno energii i po prostu odżywam. Robię sobie różne wersje, dodaję różne składniki. Ale zazwyczaj używam mleka migdałowego albo konopnego. Najlepiej jest poeksperymentować samemu, żeby ci smakował.

Zielony pyszny napój „Zenergetyzuj mnie”

(Pick-Me Up Green Delight)

  • 1 filiżanka mleka migdałowego lub konopnego (niesłodzonego)

  • 2-3 liście jarmużu

  • 1 łodyga selera

  • 1 mały banan (najlepiej mrożony)

  • Garść liści szpinaku

  • 1/2 zielonej papryki

  • 3-5 truskawek

  • 2 jabłka (bez nasion)

  • 10 kostek lodu

Przygotowanie:

Myję warzywa i owoce (oczyszczam z nasion i odcinam łodyżki) i wszystko wrzucam do blendera. Zaczynam od pulsowania, potem od najwolniejszych obrotów do najszybszych.

Wolę miksować składniki w blenderze niż w sokowirówce. Moja sokowirówka była naprawdę trudna do wymycia, a poza tym w blenderze zostają wszystkie cząsteczki owoców i warzyw. Nie dodawaj żadnych protein w proszku – nie są potrzebne w tym szejku. Jest w pełni naturalny, bardzo zdrowy i da ci gwarantowane uderzenie energii.

Do innych wersji dodaję ogórka, grejpfruta, jagody, mango, pomarańczę, nawet niewielką ilość muesli. Jeśli nie dodaję mleka migdałowego czy konopnego, wrzucam grejpfruta lub pomidory. Jeśli chcesz, żeby był słodszy, możesz dodać syrop z agawy.

Pomimo tylu zdrowych składników, serwuję to nastolatkom, i im to smakuje! Czyż to nie pyszne?

http://phoebechongchua.com/?p=226#more-226

Skomentuj

