Przyjaźń przyjaźni nie równa

Tłumaczenie artykułu z www.guardian.co.uk

Jestem zafascynowana faktem, że żądza żywności, jaką przejawiają moi znajomi, anuluje wszelkie kwestie etyczne.

Kiedy jem posiłek z którymś  z moich mięsożernych przyjaciół, zwykle łapię się na tym, że beznadziejnie dekoncentruje mnie ich jedzenie. Wpatruję się w to, co jest na ich talerzu: szynka na pizzy, kurczak w sałatce. A potem patrzę, jak to wszystko znika w ich ustach. Zwykle muszę zmusić się, aby wyciągnąć się z powrotem do rozmowy.

Przyglądam się, bo jestem zafascynowana faktem, że inteligentni myślący ludzie naprawdę jedzą ciała martwych zwierząt. W tym właśnie punkcie ich etyka ulatnia się. Robią recykling, unikają korzystania z samochodów, kupują kawę i banany fair-trade, stosują ekologiczne środki czyszczące. Ale kiedy w grę wchodzą moralne i ekologiczne sprawy konsumpcji mięsa, ich pożądanie jedzenia, którego smak tak lubią, ta zmysłowa przyjemność, jaką odczuwają, anuluje wszelkie kwestie etyczne.

Wychowałam się jako wegetarianka i nigdy nie skosztowałam mięsa, więc nie pożądam go. Tęsknię za makaronem z serem, ciastkami z kremem i czekoladą mleczną, z których musiałam zrezygnować pięć lat temu, kiedy przyznałam się do własnej hipokryzji i stałam się weganką.

Unikam jedzenia posiłków w domach moich przyjaciół. Nie lubię tego zamieszania, kiedy oni chcą mnie nakarmić, oraz tych niewygodnych rozmów na temat jedzenia. Nie mogę wyrazić moich prawdziwych opinii, bo wiem, że obraziłabym ich. Nigdy nie mogłabym im powiedzieć, że ich brak sumienia w stosunku do tego, co jedzą, tworzy między nami barierę. Czy tego, że nigdy nie będziemy tak blisko, jak mogliśmy być.

http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/series/what-im-really-thinking

Skomentuj

