Armwrestler Rob Bigwood

Rob Bigwood jest zawodowym armwrestlerem od 20 roku życia. Obecnie 27-letni, Rob jest jednym z najlepszych armwrestlerów w północno-wschodnich stanach USA, i należy do 20 najlepszych w Stanach Zjednoczonych. Wygrał ponad 40 turniejów stanowych na Wschodnim Wybrzeżu, a także Mistrzostwa Świata PAC w 2006 r. (jako leworęczny).

Fragment wywiadu zamieszczonego w wegańskim blogu crazy sexy life:

Co zainspirowało cię do zostania weganinem?

Po raz pierwszy rozważałem rezygnację z mięsa po turnieju w 2002 roku. Podczas Pennsylvania State Fair grupka prosiaków zwróciła moją uwagę. To było takie słodkie, kiedy zmagały się ze sobą i walczyły o mleko swojej mamy, niczym nie różniły się od szczeniąt. Zebrało mi się na mdłości, bo tego dnia na śniadanie zjadłem jajka na boczku.

Ale przez kilka lat nie zdołałem zmienić diety. Dopiero kiedy przeprowadziłem się do Nowego Jorku trzy lata temu, zdecydowałem się i zostałem ścisłym wegetarianinem, i z biegiem czasu w naturalny sposób przyjąłem dietę wegańską.

Jak zmieniło się twoje życie i zdrowie po przyjęciu diety wegańskiej?

Poprzednio ważyłem 145 kg, i czułem się rozleniwiony i bardzo niezdrowy. Teraz ważę 107 kg i czuję się jak nowonarodzony. Dokonałem świadomego i etycznego wyboru, aby nie jeść mięsa i byłem gotowy ponieść konsekwencje (nie miałem wtedy pojęcia, co mnie czeka).

Ważniejsze jest, aby swoje nauki stosować w praktyce niż przejmować się tym, żeby być silnym armwrestlerem. Na początku nie czułem się dobrze, ale już po paru tygodniach mój organizm się przystosował. Po jakimś czasie zaczęło mi przybywać energii i stopniowo traciłem wagę. Nigdy jeszcze nie czułem się tak zdrowo i to była jedna z najlepszych decyzji, jakie podjąłem w życiu.

Jakie miałeś problemy jako armwrestler, będąc weganinem?

Żadnych, mówiąc szczerze. Ćwiczę dokładnie tak samo i jestem na prostej diecie, upewniając się, że mam potrzebne witaminy, minerały i białko. Jestem też wielkim fanem suplementów Vega.

Jak zareagowali na twoją dietę inni armwrestlerzy?

Większość była zaszokowana. Tak jak większość ludzi, nie rozumieją, jak mogę być taki silny bez mięsa, mleka, jaj, itd. Wielu z nich znało mnie jeszcze zanim zostałem weganinem i naprawdę szanują mój wybór.

linki:

http://crazysexylife.com/2010/q-a-with-vegan-arm-wrestler-rob-bigwood/

http://blog.rbigwood.com/

Skomentuj

