Mac Danzig – Ultimate Fighter

Mac Danzig uprawia mieszane sztuki walki. Zdobył tytuł Ultimate Fighter.

Fragment wywiadu Danziga dla PETA:

Co spowodowało, że zostałeś weganinem? Od kiedy jesteś na tej diecie?

Odkąd tylko pamiętam, zawsze czułem głęboki szacunek dla przyrody i zwierząt. Myślę, że mam to we krwi. Dorastałem w biednej rodzinie, biorąc pod uwagę amerykańskie standardy, i uczono mnie, abym jadł to, na co nas było stać.

Pamiętam, że kiedy miałem 13 lat, zobaczyłem na autostradzie ciężarówkę pełną prosiaków, jadącą do rzeźni. Jeden z nich spotkał się ze mną oczami. Była to jedna z najsmutniejszych chwil w moim życiu. W jego oczach było tak dużo inteligencji i świadomości, a jednak był wysyłany na okrutną śmierć.

Dopiero kiedy miałem 20 lat i dostałem pracę w sanktuarium dla zwierząt Ooh Nee-Mah-Farm w Pensylwanii, poznałem ludzi, którzy byli weganami i zrozumiałem, jak bardzo niektórym ludziom leży sprawa zwierząt na sercu, i jak dużo jest zdrowych produktów alternatywnych do zwierzęcych. Eksperymentowałem z dietą wegańską przez rok, ale kiedy zacząłem trenować zawodowo, uwierzyłem innym ludziom i znowu zacząłem jeść kurczaki, bo myślałem, że potrzebne jest mi zwierzęce białko, aby odnosić sukcesy jako sportowiec.

To było dziwaczne, ponieważ nadal byłem na diecie wegańskiej, z tym, że 3 razy w tygodniu jadłem kurczaka. I nigdy nie czułem się po nim dobrze… Nadal miałem okresy, kiedy po prostu nie mogłem tego jeść, a kiedy przeczytałem artykuł Mike’a Mahlera na stronie poświęconej prawom dla zwierząt, w którym szczegółowo wyjaśnił, jak trenować na diecie wegańskiej, powiedziałem sobie: „O to chodzi – ja też mogę.” I wróciłem do 100 procentowej diety wegańskiej i nigdy tego nie pożałowałem. Czuję się świetnie.

link: http://www.mikemahler.com/articles/vegan_diet.html

link: http://www.peta2.com/outthere/o-macdanzig.asp

Skomentuj

