Pasta słonecznikowa

Składniki:

paczka łuskanego słonecznika (ok. 100g)

kilka łyżek pasty tahini (mielony sezam)

kostkę tofu (ja dałam wędzonego i wyszło bardziej ostre, poprzednie z tofu marynowanym smakowało mi bardziej, było delikatniejsze)

pół słoiczka suszonych pomidorów lub mały słoiczek koncentratu pomidorowego (z koncentratem łagodniejszy i bardziej czuć smak pomidorowy)

sok z połowy cytryny jako konserwant

Sposób wykonania:

Słonecznik wcześniej namoczony na godzinkę i zagotowany krótko, zmiksować na jednolitą masę z resztą składników. Ja dodałam 3 łyżki pasty tahini i jest dostatecznie smarowne, że nie potrzeba żadnego wege masła lub margaryny. Można dodać pomidory suszone i/lub koncentrat, i tofu w zależności od upodobania. Wychodzi spora porcja i zamknięta w pudełku, w lodówce służyła mi przez 10 dni. Smacznego!

Skomentuj

