Weganizm nie powoduje braku energii…


…czyli dlaczego niektórzy weganie mają niski poziom energii

(Robert Cheeke, kulturysta i weganin http://cocoabeachevents.com/VeganAthlete/RobertCheeke.html)

Drożdże, które są wyjątkowo popularne w kręgach wege, oczywiście w formie drożdży odżywczych, niekoniecznie są najlepszym wyborem. Także w formie drożdży piekarskich, używanych w wypiekach ciast i chlebów. Nie chodzi o to, żeby jeszcze bardziej ograniczać wybór żywności, ale o to, żeby czuć się lepiej i pozbyć się zmęczenia. Oczywiście samo zaprzestanie jedzenia drożdży nie pomoże, ale kiedy już uda nam się pozbyć problemów zdrowotnych (na ten temat można pisać w nieskończoność, ale króciutko, wszystkim, którzy nie mają energii, można zalecić oczyszczenie ziołami na pasożyty i na drożdżycę. Ja zupełnie przypadkiem wyleczyłam się z, jak podejrzewam, paskudnego przypadku infekcji drożdżycą, kiedy pomyliłam dawki nabierającego rozgłosu leku zwanego MMS. Tyle że bardzo się rozchorowałam i przez 3 miesiące naprawdę byłam nieprzyjemna dla producenta, bo zupełnie nie zdawałam sobie sprawy, że pomyliłam buteleczki z roztworami. Tak więc, nie dość, że byłam dalej zmęczona, to jeszcze spaprałam sobie żołądek. Ale po 3 miesiącach mój poziom energii podskoczył tak, że nie mogłam uwierzyć, że to możliwe.)

Tak więc, żeby utrzymać dobre samopoczucie, najlepiej zrezygnować z wszelkiego rodzaju drożdży, drożdżówek, ciast drożdżowych, chleba na drożdżach i drożdży odżywczych.

Parę dni temu zabłąkałam się na uroczą stronę Alicji Silverstone (która jest odbiciem jej pozytywnego charakteru i stosunku do życia) i natknęłam się na tekst o drożdżach, który zacytuję:

Drożdże odżywcze są super mniam mniam i mają smak serka. Wielu weganów jest zachwyconych, ponieważ uważają, że drożdże są dobrym źródłem B-12, ale społeczność makrobiotyczna uważa jej za czarny charakter.

Kiedy po raz pierwszy zaczęłam odżywiać się makrobiotycznie, miałam pewne objawy drożdżycy. Drożdże mogą tworzyć więcej drożdży w organizmie, jeśli borykasz się z drożdżycą, tak jak ja, więc zaczęłam ich unikać. Czuję się dużo lepiej bez drożdży. Kupuję chleb pieczony bez drożdży. Zazwyczaj chleby na zakwasie są bez drożdży. Należy sprawdzić listę składników.

I nie należy oszaleć na tym punkcie. Jeśli coś ma drożdże, staram się tego unikać, ale jeśli na przykład jestem na przyjęciu, i ktoś przygotował coś niezwykłego, to mimo że zawiera drożdże, ja definitywnie to zjem.

Dodam, że według niektórych alternatywnych lekarzy i specjalistów, drożdżyca powoduje nadmierne zmęczenie, ospałość, astmę itd.

Natomiast 99% populacji ma w swoim organizmie jakiegoś rodzaju pasożyty, i odbiegając trochę od ahimsy, wewnętrzne oczyszczenie podnosi poziom energii o kilkaset procent. Postaram się za kilka dni podać kilka wskazówek, jakie zioła najlepiej i bezpiecznie działają.

http://www.thekindlife.com/

Skomentuj

