Weganin Pat Thetic

Perskusista Pat Thetic gra pod sceną, wśród publiczności

Anti-Flag to amerykański, zaangażowany politycznie zespół punkrockowy z Pittsburgha w Pensylwanii, (USA), składający się z czterech wegetariańskich/wegańskich członków: Justin’a Sane (gitara, wokal), Chris’a # 2 (gitara basowa, wokal), Chris’a Head (gitara rytmiczna, wokal) oraz Pat’a Thetic (perkusja). „W młodości, jako jedyni punkrockowcy w mieścinie Glenshaw w Pensylwanii, gitarzysta Justin Sane i perkusista Pat Thetic (jak sami twierdzą) znaleźli się w sytuacji, że albo będą się pałętać po mallach, brać narkotyki albo grać w grupie punkrockowej.”

Wybrali ostatnią opcję i stworzyli Anti-Flag. Mimo wielu zmian w zespole i różnic ideologicznych, stawali się coraz popularniejsi, i w rezultacie wydali 6 albumów.

Zespół promuje prawa dla zwierząt i wspiera organizację PETA, a wszyscy członkowie są wegetarianami lub weganami.

Fragmenty wywiadu z perkusistą Pat’em Thetic:

P: Wiem, że jesteście bardzo upolitycznionym zespołem, i obecnie współpracujecie z takimi organizacjami jak Shirts for A Cure i PETA. Na wszystkich waszych koncertach znajdują się ludzie z PETA. Dlaczego współpracujecie z tymi organizacjami?

Pat: Myślę, że to jest ważny element, który częściowo określa to, kim jesteśmy. Osobiście uważam, że muzyka jest niezwykłym środkiem, który pomaga przekazać ludziom, co się dzieje na świecie.

Mimo że Bob Dylan był gamoniem, to jednak pokazał ludziom, że istnieją inne wizje świata, w którym żyjemy, że istnieją inne opcje. W pewnym sensie, my robimy to samo, współpracując z PETA.

Ponieważ wiele osób nie wie, co to jest wegetarianizm czy co to znaczy, że ktoś jest weganinem, czy w jaki sposób zabija się zwierzęta i rzeczy tego typu. A te sprawy, kiedy się o nich dowiadujesz, pomagają ci podjąć decyzję, co wybrać w życiu.

Natomiast organizacja Shirts for A Cure edukuje na temat leczenia raka piersi itp.

Stanowi to ważną część tego, co robimy, i to naprawdę mnie ekscytuje, że poprzez muzykę możemy pokazać różne strony rzeczy, o których słuchacze mogli nie wiedzieć, nie koniecznie mówiąc, że są one właściwe, ale pokazując, że istnieją opcje.

P: Czy trudno jest być weganinem w trasie?

Pat: Kiedy jedziemy do miejsc takich jak Rosja, jest to wyzwanie, ponieważ oni nie mogą zrozumieć, dlaczego ktoś miałby być weganinem. Nie mają innej żywności, bo: „Dlaczego mielibyście nie jeść mięsa? Każdy kocha mięso.”

P: [powiedzenie z filmu „Moje wielkie greckie wesele”] Zrobię baraninę!

Pat: [śmieje się] Tak, dokładnie! „Czekaj, czekaj, nie chcesz tego, to może kurczaka?” A ja na to „Nie, nie jem kurczaków.” „To może rybę?” A ja dalej „Nie… ja nie jem takich rzeczy. Przykro mi … ” Dali nam mnóstwo kiszonych warzyw, które były ohydne. I naprawdę się męczyli … ale to było przyjemne, że bardzo się starali.

P: Mieli dobre chęci.

Pat: Tak, dokładnie. Ale nie jest trudno być weganinem, zwłaszcza teraz, bo w miejscach, do których jeździmy, zawsze jest ktoś, kto mi pomoże znaleźć coś do jedzenia.

P: Jako weganin, czy masz jakieś rady dla innych, którzy chcą zrezygnować z mięsa lub mleka?

Pat: Nie [śmiech]. Myślę, że trzeba dokonać wyboru samodzielnie. Nie chodzi nam o nawracanie ludzi na wegetarianizm czy weganizm. Jest to wybór, którego ja dokonałem samodzielnie, tak samo jak zrezygnowałem z picia i palenia. Tak postanowiłem wieść moje życie.

Mnie to ogromnie pomogło i jeśli chcesz dokonać tych samych wyborów, wyrazy uznania.

W obecnym świecie, zwłaszcza w Wielkiej Brytanii i USA, jest tak wielki wybór żywności, która nie powstała w wyniku zabijania zwierząt. Bardzo łatwo jest otrzymać wszystkie substancje odżywcze z roślin. Zawsze znajdą się ludzie, którzy powiedzą ci, że musisz jeść mięso. Cały czas słyszę, że ponieważ nie piję piwa, to jestem słabeuszem. Sam podejmuję decyzje. Jeśli przyjrzysz się królestwu zwierząt, to zobaczysz, że słonie nie jedzą mięsa i są ogromne i budzą postrach!

http://filmrats.co.uk/home/5-april-2010/126-pat-thetic-politics.html

Skomentuj

