Weganin na deskorolce Ed Templeton

Ed Templeton jeździ na deskorolce od kilkunastu lat. Jest żywą legendą skateboardingu. Ed jest doceniany za swoją kreatywność, która jest widoczna we wszystkim, co robi, od jazdy na deskorolce po fotografię i wystawy w dużych galeriach czy ilustracje na produktach jego firmy Toy Machine.

Ed Templeton rozmawia z PETA (Ludzie na rzecz etycznego traktowania zwierząt):

Ed poświęcił kilka chwil, aby odpowiedzieć na kilka pytań na temat tego, jak weganizm pasuje do jego stylu życia…

peta2: Jakie są twoje ulubione wege dania – w domu i na trasie?

Ed: W domu jem, cokolwiek przygotuje moja żona. Robi najlepsze sałaty i kanapki. Zakupy robimy w sklepie ze zdrową żywnością w Huntington Beach. Często jadamy w restauracjach. Na trasie już od 4 lat jest znacznie łatwiej. Niemal w każdym mieście jest sklep ze zdrową żywnością Wild Oats czy Whole Foods. I w książce telefonicznej zawsze znajdę coś ciekawego. Na trasie więcej przybieram na wadze niż w domu!

peta2: Od jak dawna jesteś wege? Od jak dawna jesteś weganinem?

Ed:W 1989 lub ’90, postanowiłem przestać jeść mięso, ale zrobiłem to w niewłaściwy sposób. Jadłem wszystko to samo, ale bez mięsa. Jednak dużo czytałem na ten temat i szybko się dowiedziałem, że niejedzenie mięsa i zastępowanie go serem jest bardzo niezdrowe i wyrządza to taką samą krzywdę zwierzętom. Zostałem weganinem na przełomie 1990/91.

peta2: Co spowodowało, że zostałeś wege?

Ed:W tym okresie byli to ludzie, z którymi jeździłem na deskorolce. Mike Vallely i fotograf Christian Kline obaj byli wegetarianami i zabierali mnie na obiady pod warunkiem, że nie zamówię mięsa.

Oni również dawali mi różne rzeczy do czytania. Kiedy już przeczytasz o przemyśle mięsnym i mleczarskim, o tym, co oni robią, to trudno ich wspierać. Nie chciałem brać udziału w zabijaniu zwierząt ani wydawać pieniędzy na ten cały system.

peta2: Wygląda na to, że w świecie sportu więcej skaterów jest wege i weganami niż wśród sportowców w innych dziedzinach. Jak myślisz, dlaczego tak jest?

Ed:Skaterzy są zawsze najwcześniej przed zakrętem. To jest grupa ludzi świadomych, pełno w niej artystów i samouków.

peta2: Jakie inne aspekty praw zwierząt cię interesują?

Ed:Wszystkie aspekty mnie interesują. Sam staram się nie wydawać pieniędzy na jedzenie należące go obecnego systemu żywienia. Nie chodzę do Fast-foodów, rzadko chodzę do komercyjnych sklepów, bojkotuję pewne produkty i sieci. Zainteresowanych informuję na temat wegetarianizmu poprzez skateboarding, ale nie nauczam, zupełnie nie. Jeśli ktoś mnie pyta, mówię mu. Odkryłem, że uczenie na przykładzie jest skuteczniejsze niż na siłę.

peta2: Czy masz jakieś zwierzęta w domu?

Ed:Tak. Mam kota o imieniu Ptah. Ma 12 lat. Drugi kot, Cy, chyba został uprowadzony przez naszego sąsiada –psychopatę. Tęsknimy za nim.

peta2: Kto jest dla ciebie wzorem działacza na rzecz obrony zwierząt?

Ed:Artystka Sue Coe zrobiła niesamowite rysunki i obrazy, które można zobaczyć w jej książce Dead Meat (Martwe mięso). One zainspirowały mnie do bardziej większego politycznego wyrazu w mojej twórczości. Lubię osoby, które robią ciekawe rzeczy, aby zwrócić uwagę ludzi, sprawiając, że zaczynają się zastanawiać.

peta2: Co cię najbardziej wkurza?

Ed:Ludzie, którzy czytają i WIEDZĄ, co się dzieje, którzy mówią, że im zależy, ale kontynuują jedzenie tego, co jak sami powiedzieli, jest złe. Trudno jest kogoś takiego szanować. Większości ludzi nie obchodzi nic poza tym , co będzie w telewizji.

Chcesz pójść śladami Eda i ocalić ponad 100 zwierząt rocznie, przyjmując dietę wegańską? To jest łatwe.

http://www.peta2.com/Outthere/o-spotlight702.asp

Skomentuj

