Lasagne wegańska

Lasagne jest włoską potrawą lubianą przez wielu Polaków. W wersji wegańskiej budzi zachwyt, więc uwaga – trzeba zrobić większą ilość, aby nie dopuścić do rozczarowania, że nie ma dokładki.

Składniki:

paczka makaronu lasagne,

ser wegański,

cukinia, papryka,

20 dag pieczarek,

granulat sojowy zalany wrzątkiem,

sos pomidorowy bio (można zastąpić przecierem pomidorowym lub świeżymi pomidorami)

mąka pszenna (ok. 2Ł)

mleko ryżowe bądź sojowe (ewentualnie woda) – ok. pół litra

olej

sól, przyprawa włoska, pieprz, do smaku

Sposób przyrządzenia:

Przygotować 2 rodzaje sosów – sos beszamelowy i sos warzywny.

Sos beszamelowy : na rozgrzaną patelnie wlać ok. 3-4 łyżek stołowych oleju, gdy się podgrzeje, wsypać 3 łyżki stołowe mąki pszennej razowej i szybko mieszając chwilę uprażyć. Następnie dodawać stopniowo (niewielkimi ilościami) mleko sojowe lub ryżowe ciągle mieszając, tak, by uzyskać gładki sos. Odstawić z gazu.

Sos warzywny: Pokroić pieczarki w drobne plasterki, osobno pokroić cukinię i paprykę. Namoczyć granulat sojowy. Do dużego garnka wlać kilka łyżek oleju i wrzucić rozdrobnione pieczarki. Poddusić, mieszając. Dodać namoczony i odcedzony granulat sojowy, dolać trochę oleju, podsmażyć. Następnie dodać paprykę i cukinię, chwilę dusić (ok.10 min.). Dodać sos pomidorowy (ok. 2 szklanki). Dodać przyprawy do smaku (przyprawa włoska lub oregano, bazylia, majeranek). Odstawić z ognia.

Przygotowanie samej lasagne: W formie wysmarowanej olejem układać płaty surowego gotowego makaronu lasagne tak, by pokryć całe dno. Makaron polać sosem beszamelowym, a następnie sosem warzywnym, posypać pokruszonym lub pokrojonym serem wegańskim. Układać kolejne warstwy makaronu, polewając sosem beszamelowym i warzywnym. Warstw może być ok. 4. Sos rozkładać, mając na uwadze, ze wierzchnią warstwę makaronu polewamy samym sosem beszamelowym i układamy trochę żółtego sera wegańskiego. Można posypać dla dekoracji słodką papryką. Gdy całość jest przygotowana, włożyć do rozgrzanego piekarnika (ok. 220 st. C) na około 40 min. Po wyjęciu z piekarnika kroić na prostokątne kawałki (ok. 10 na 15 cm) i ostrożnie układać na talerzach. Można podawać z sosem pomidorowym, przyprawionym bazylią.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: