Warzywa i owoce w diecie wegańskiej

Przyroda jest najlepszym kucharzem i lekarzem. Traktujmy więc zdrowe produkty, takie jak warzywa i owoce, jako normalne posiłki. Im mniej skomplikowany posiłek, tym szybciej i lepiej jest trawiony przez organizm. Najlepiej jest kupować warzywa i owoce uprawiane organicznie. Są one droższe, ale nawet mniejsza ich ilość ma większą wartość odżywczą niż uprawianych z użyciem nawozów sztucznych i spryskiwanych pestycydami. Powróćmy do picia świeżych soków, które są wyciskane w domu. Warzywa i owoce są bardzo odżywcze, łatwo przyswajalne i wywierają korzystny wpływ na psychikę.

Możemy też wykorzystać je do tzw. terapii barwami, jednej z metod leczenia, opierającej się na teorii oddziaływania określonych wibracji, charakterystycznych dla każdego koloru. Każda część ciała jest w rezonansie z jakimś kolorem. Czerwienie, pomarańcze i żółcie są ciepłe, pobudzają energię. Błękity, indygo i fiolety wyciszają, relaksują. Gdy mamy jakieś problemy zdrowotne lub emocjonalne, koncentrujemy się na określonych barwach. Na przykład pomarańczowy jest związany z dolną częścią pleców, jelitami, brzuchem i nerkami, korzystny na stany melancholijne, depresji i zwykłego smutku, dodaje sił i pomaga w radzeniu sobie z przeciwnościami losu.

Dzień można rozpocząć od wypicia świeżego soku owocowego.  Zapewni nam to miły poranek i resztę dnia. Na przykład, sok pomarańczowy, wyciśnięty w domu, cieszy kolorem, wspaniale smakuje i ma aromatyczny zapach. Pomarańcze zawierają dużo potasu, wapnia, magnezu, krzemu i witaminy A, B, C. Zalecane są w kuracji odchudzającej.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: