Weganka Ginnifer Goodwin

Ginnifer Goodwin, amerykańska aktorka, znana m. in. z serialu telewizyjnego ‘Trzy na jednego’, od dziecka kochała zwierzęta. To że została weganką, było naturalną koleją rzeczy. Mówi, że teraz czuje się tak lekka, jak nigdy przedtem. W 2009, będąc rzeczniczką Sanktuarium dla zwierząt hodowlanych i popularyzując program ‘Zaadoptuj-Indyka’, sama zaadoptowała całe stado.

,,Zwierzęta były zawsze częścią mojego życia. Dorastając, spędzałam dużo czasu u mojej babci, która miała gospodarstwo rolne w pobliżu Memphis. Nigdy nie uważaliśmy, że zwierzęta były przedmiotami. One były członkami rodziny. Kogut Heniu mógł siedzieć na moim ramieniu w babcinej kuchni, a mały konik mógł odwiedzać nas na przeszklonej werandzie. Nigdy nie przyszło mi do głowy, że zwierzęta wykorzystywane w przemyśle spożywczym były traktowane bez żadnego szacunku. Tak więc wtedy nie przyszło mi też do głowy, że ja także przyczyniałam się do tego problemu.

Większą część życia naiwnie odżywiałam się cheeseburgerami, makaronem z serem i smażonym kurczakiem, a na rodzinny obiad zawsze był kotlet. I pewnego dnia, półtora roku temu, podczas przyrządzania obfitego śniadania, dotarło do mnie, że to nie jest moja droga. Zastanowiłam się, co by się stało z moim ciałem, z moją duszą, jeśli nie jadłabym zwierząt, ani niczego, co pochodzi od zwierząt. Tak więc zaczęłam szukać informacji na ten temat. Zrezygnowałam z bezpiecznego schronienia pod kocykiem własnej ignorancji.

Ta edukacja na temat zdrowia doprowadziła mnie do informacji, że zwierzęta używa się jak rzeczy. Stało się dla mnie to takie jasne: ja kochałam zwierzęta. Jak mogłam je jeść lub sprawiać im cierpienie, aby zaspokoić coś tak egoistycznego, jak apetyt czy tradycja?

Wiedziałam, że muszę zmienić dietę na wegańską (wegański styl oznacza nie używanie żadnych produktów pochodzenia zwierzęcego). Znalazłam dużo informacji na stronach Humane Society oraz Farm Sanctuary. Przeczytałam wspaniałe książki, m. in. The Pig Who Sang to the Moon (Świnka, która śpiewała do księżyca) Jeffrey’a Moussaieff Massona, mówiącą o życiu emocjonalnym zwierząt hodowlanych.

I wprowadzając te zmiany w moim życiu, odkryłam, że mam więcej energii, lepiej śpię i moja cera jest zdrowsza. Rozbudziły się moje kubki smakowe! Zaczęłam doceniać jedzenie w zupełnie nowy sposób. A co do mojej duszy, to szybko poczułam taką lekkość, jakiej nigdy przedtem nie znałam. Teraz biorę odpowiedzialność za swoje czyny. Mam pełną świadomość. I to jest łatwe.
Dzięki weganizmowi, doceniam wszystko, co żyje, nawet drzewa na zewnątrz, i to w zaskakujący sposób. Nigdy nie czuję się winna, że coś zjadłam, czy z powodu mojej torebki.

Kiedy ludzie o to pytają, zawsze im mówię: „Ja nie przestałam jeść produktów zwierzęcych, bo mi nie smakowały. Uwielbiałam ten smak! Ale w tym życiu, chcę zadawać jak najmniej bólu”. Każdemu, kto twierdzi, że skoro możemy traktować nasze bratnie istoty w ten sposób, to powinniśmy, chcę przypomnieć słowa Dumbledore z Harry Pottera: „To, co wybieramy, Harry, pokazuje, kim naprawdę jesteśmy o wiele bardziej niż to, jakie mamy możliwości”. Uwielbiam ten cytat.

-wywiad przeprowadziła Crystal G. Martin

Na podstawie artykułu z Oprah

http://www.oprah.com/spirit/Ginnifer-Goodwins-Aha-Moment

Skomentuj

