Wegański sposób karmienia sikorek

Od dziecka widziałam, jak co roku rodzice wieszali słoninę dla sikorek, którym trudno jest przetrwać zimę bez ludzkiej pomocy. Absolutnie wykluczam wieszanie na drzewie fragmentu zabitej świni, ale z drugiej strony żal mi małych sikorek, głodnych w zimowe dni. Próbowałam różnych sposobów – masła roślinnego zmieszanego z siemieniem lnianym i sezamem, orzeszków ziemnych wieszanych na nitce – bez ciekawych rezultatów. Dopiero nowy sposób, o którym dowiedziałam się niedawno, okazał się absolutną rewelacją! Nasiona słonecznika, umieszczone w siatce plastikowej po fasoli czy ziemniakach. Całe drzewo czereśniowe, na którym wiszą karmniczki ze słonecznikiem, cieszy się niesłabnącą popularnością zarówno wśród sikorek jak i ptaków, których wcześniej nie widziałam w tej okolicy, m.in. dzwońców i gili.

Zrobiło się niezwykle wesoło i gwarno przy świergotach radości wdzięcznych pierzastych przyjaciół. Najwyraźniej słonecznik podany w tak atrakcyjny sposób, spodobał się sikorkom najbardziej, za co bardzo dziękuję pomysłodawcy.

Skomentuj

