Wegański tort kakaowo- śmietankowy (duża porcja)

Potrzebujemy

3 szkl. mąki

1 szkl. cukru

3 łyżeczki proszku do pieczenia

1/2 szkl. kakao

400ml mleka sojowego

120g oliwy lub płynnej margaryny

Aromat

Sposób wykonania:

Wymieszać cukier z tłuszczem i mlekiem (ja miałam akurat śmietankę sojową pół na pół z wodą i też się udało)

Dodać mąkę z proszkiem i kakao

Dolać tłuszcz i wymieszać

Upiec

KREM robimy ze śmietany ubitej z cukrem pudrem. Tylko tej śmietany na ten duży tort potrzeba ze 3, a sojowe śmietany do ubijania są w Evergreen -sklepie internetowym. I tak: jedną część posmarowałam konfiturą i nasączyłam obie części wodą z sokiem z całej cytryny. Następnie posmarowałam kremem z bitej śmietany i na wierzch też posmarowałam bitą śmietaną. I jaki tego efekt? Tort nie bardzo wygląda jak tort.

Cyfry zrobiłam z rozpuszczonej masy kakaowej. Postaram się zrobić jeszcze kiedyś tort okrągły, to bardziej będzie przypominał tort!

Skomentuj

