Wegańska karma dla kotów

Mam 5 kotów, które mieszkają w naszym wegańskim domu, położonym w parku narodowym, w spokojnym i zielonym otoczeniu. Karmienie tych kotów normalną karmą zupełnie nie jest brane pod uwagę, ani przez mnie, ani przez pozostałych członków rodziny.

Wbrew powszechnym poglądom, koty bardzo dobrze się mają na diecie wegańskiej, pod warunkiem, że zwraca się uwagę na to, żeby miały zapewnione odpowiednie wartości odżywcze. Koty potrzebują taurynę i wit. A. Przez kilka lat kupowałam im suchą wegańską karmę z kilku firm, którą jadły, może bez entuzjazmu, ale też bez krzywienia pyszczków. Dodatkowo karmiłam je siekanymi wędlinami wegańskimi, posypanymi organicznymi odżywczymi drożdżami (nie piekarskimi) wymieszanymi z wegańską tauryną i wegańską formą wit. A.

Dopiero od niemal roku karmię ich karmą Ami, którą po prostu uwielbiają. Kiedy mi jej zabraknie, i próbuję je oszukać, wsypując do miski poprzednią karmę, odwracają się i odchodzą. Karma Ami zawiera taurynę, kwasy omega 3 i 6 oraz witaminę A, wymieniając tylko te najważniejsze. Firma (włoska) istnieje dopiero od 2002 roku, ale bardzo dobrze się rozwija, i ponoć już zaczyna produkcję kociej karmy w puszkach. I chociaż może brzmi to, jak typowa reklamówka żywności dla kotów, ja nie mam udziałów w tej firmie (a szkoda!).

Karmę można m. in.  zamówić ze strony greenplanet:

http://www.greenplanet.pl/index.php/cPath/26_107

Informacje na tematy związane ze zwierzętami są dostępne na stronie:

http://www.viva.org.pl/

Skomentuj

